Saturday, April 7, 2007


I ten obrazek idealnie pokazuje moje podejście do Boga i Kościoła. Wierzę w Boga, lecz Kościół *Kościół w obecnej postaci* jest dla mnie absurdem...

„Nasz polski katolicyzm nie jest podbudowany głębszą refleksją etyczną. Jest płytki i płaski jak naleśnik."
Antoni Pawlak

"Kiedy czytam Kazanie na Górze, wracają do mnie pytania, które dorosły człowiek wstydzi się zadać (...) To proste pytania o katolicyzm kapłana błogosławiącego oddziały żołnierzy idących ginąć i zadawać śmierć. Błogosławiącego ich w imię tego samego Boga, który wygłosił owo kazanie. Pytania o katolicyzm innych księży, siejących w kazaniach, audycjach radiowych i listach pasterskich nienawiść do ludzi myślących inaczej, odmiennie rozumiejących otaczający ich świat, wyznających inne wartości (... Tych zasadniczych pytań wstydzimy się dlatego, bo doskonale wiemy, że zaraz jakiś uczony mądrala od teologii wyśmieje nas publicznie. Powie, że nie rozumiemy prostych przenośni i metafor w tekście, w których przecież nie ma metafor i przenośni."
Antoni Pawlak (poeta, dziennikarz, wydawca, redaktor naczelny portalu literatura.net.pl), „Krótka pamięć chrześcijan", Newsweek, 2 XII 200

Tak kilka cytatów, które wydają mi się jak najbardziej trafne :)

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,338
http://www.racjonalista.pl/kk.php/d,104 --> warto przeczytać...

P.S -> Szymon, Lady Lisa napisała że mi nie pozwoli na Wołczyn... A ja jej sie słucham we wszystkim:PP

2 comments:

Szymon/Alus Van Zuoo said...

Szymon, Lady Lisa napisała że mi nie pozwoli na Wołczyn... A ja jej sie słucham we wszystkim:PP
Powodzenia....


Nie zawsze kościół jest taki płytki ... Wołczyn, niektórzy księża.... Też są kościołem... NIE SĄ ŹLI... wiadomo że niektórzy sie też sprzedają,źle zaintepretowali swoje powołanie i zamiast do psychiatryka trafili do kościoła...ale to nie cały kościół

Anonymous said...

O! Ktoś ma takie poglądy jak ja:D Super